- май 2, 2014
- 2:11 pm
София и Стара Загора са българските градове, класирали се за финалите на конкурса Mayors Challenge („Предизвикателство за кметове“) 2013-2014 г. на Bloomberg Philanthropies.
Първият конкурс на Bloomberg Philanthropies в Европа след встъпителния конкурс в САЩ цели да вдъхнови градовете да предложат иновативни идеи, които разрешават важни предизвикателства и подобряват живота в града и които след това могат да се приложат и в други градове. Победителят ще получи 5 млн. евро за най-креативната и приложима идея. Още четири града ще получат по 1 млн. евро.
София завоюва място сред финалистите с предложението си да се трансформират обществените пространства чрез използване на мобилни работилници в сътрудничество с местните жители с цел промяна на визията и подобряване на неизползваните пространства и увеличаване на гражданската ангажираност. Стара Загора пък има за цел да помогне на младите предприемачи да превърнат обещаващите идеи във високотехнологични предприятия, обръщайки тенденцията за изтичане на мозъци.
Градовете финалисти имат население, вариращо от под 250 хил. жители до над 1 млн., и представят 11 държави от Европа. Те са: Амстердам, Нидерландия; Атина, Гърция; Барселона, Испания; Болоня, Италия; Бристол, Великобритания; Бърно, Чехия; Кардиф, Великобритания; Флоренция, Италия; Гданск, Полша; Кърклийс, Великобритания; Краков, Полша; Лисабон, Португалия; Лондон, Великобритания; Мадрид, Испания; Схарбек, Белгия; Стокхолм, Швеция; Хага, Нидерландия; Варшава, Полша; Йорк, Великобритания .
Участниците, стигнали до финала, ще посетят Bloomberg Ideas Camp (Лагер за идеи на Bloomberg) – двудневна конференция на общинските лидери от всеки град и водещи експерти по иновации, политика и програми, които ще помагат на екипите да затвърдят своите идеи. Планира се Ideas Camp да се проведе в Берлин през юни.
България беше страната с най-много кандидатстващи градове в конкурса.
Bloomberg Philanthropies се фокусира върху пет ключови области: обществено здравеопазване, околна среда, образование, държавна иновация, която включва Mayors Challenge, и изкуства. Организацията обхваща всички благотворителни дейности на Майкъл Р. Блумбърг, включително неговата фондация и лични дарения. През 2013 г. Bloomberg Philanthropies е разпределила 452 млн. долара.
Оригиналният текс прочетете тук: investor.bg